Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Inne tematy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=24)
-   -   DCT+wymuszone hamowanie=problem? (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=45891)

maryanos 29.04.2024 10:31

DCT+wymuszone hamowanie=problem?
 
Mam pytanie do użytkowników maszyn z DCT lub ogólniej bez klamki sprzęgła. Zdarza Wam się niekiedy przy wymuszonym hamowaniu odkręcić manetkę gazu? W maszynie ze sprzęgłem nie miałem tego problemu bo odruchowo zawsze wysprzęglałem i co najwyżej silnik zawył. Przy DCT robi się niebezpiecznie bo motocykl zamiast hamować rwie do przodu. Kilka razy już się spociłem z tego powodu.

nabrU 29.04.2024 10:47

Hmm, jeżdżę DCT od 2014 roku i jak rozumiem mówisz o hamowaniu klamką ręcznego i niby mimochodem dodawaniu gazu.

Moze się to zdarzyć, ale to pewnie zależy jak masz ułożoną rękę. Ja mam dwa palce (wskazujący i środkowy) cały czas na klamce hamulca. Reszta palców obejmuje manetkę gazu. I nie pamiętam abym miał sytuację jaką opisujesz.

maryanos 29.04.2024 12:30

Cytat:

Napisał nabrU (Post 851690)
Hmm, jeżdżę DCT od 2014 roku i jak rozumiem mówisz o hamowaniu klamką ręcznego i niby mimochodem dodawaniu gazu.

Tak. Dokładnie o to chodzi. Również jeżdżę z dwoma palcami na klamce lecz jeśli jestem zmuszony nagle zahamować to odruchowo sięgam czterema placami do klamki i wtedy właśnie zdarza mi się odkręcić lekko manetkę gazu.

redrobo 29.04.2024 15:09

Pomijajac fakt, ze wypadaloby sie jednak nauczyc 2 palcami hamowac to moze masz za wysko ustawione te klamki, i do akcji przestawiasz cala dlon i palce do gory zeby ja zlapac?

luk2asz 29.04.2024 16:33

Cytat:

Napisał redrobo (Post 851705)
Pomijajac fakt, ze wypadaloby sie jednak nauczyc 2 palcami hamowac to moze masz za wysko ustawione te klamki, i do akcji przestawiasz cala dlon i palce do gory zeby ja zlapac?

Obstawiam ustawienie klamki.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

rafput 29.04.2024 18:06