Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   KTM (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=178)
-   -   KTM 990 Adventure | Conorian's Bike (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=43761)

Conorian 19.01.2023 10:09

KTM 990 Adventure | Conorian's Bike
 
Siemanko wszystkim.

Postanowiłem delikatnie się rozpisać bo może komuś przydadzą się w przyszłości te informacje.
Na początku 2022 stałem się właścicielem KTM'a 990 Adventure, zakupiony od użytkownika @żuk :)
Z zakupu oczywiście jestem zadowolony, wszystko git.
Miał kilka rzeczy, z którymi postanowiłem poradzić sobie w trakcie użytkowania :)

Troszkę pojeździłem motorynką no i muszę przyznać, że jak dla mnie strzał w dziesiątkę. Przez wszystkie łąki, szutry i bajorka dosłownie przeskakuje.
Dużo osób nazywa go wariatem ale chyba nie przez osiągi a możliwości przełajowe. Do mojego 1290 jednak dużo mu brakuje :P

Skrzynia biegów pozwala na sprawną i ekonomiczną a przy tym ergonomiczną dla silnika jazdę asfaltem. Kilka razy jechałem na 5-tce myśląc, że mam już 6-tkę. Na 6 biegu koło 4 tyś. obrotów na blacie jest jakieś 120 km/h więc ok. W terenie można zapiąć dwójkę i już jej nie zmieniać, ciągnie od samego dołu.

Od zakupu założone są nowe opony Motoz Tractionator GPS i niestety tylna jeszcze jak cię mogę ale przód kompletnie nie nadaje się na jazdę po błocie. Kilka razy przód mi uciekł a i z koleiny ciężko się jej wydostać. Tylna jako tako sobie radzi. Szuterki przód i tył bez najmniejszego problemu.

Był mały problem z cieknącą pompą sprzęgła. Nie pomógł zestaw naprawczy z zamiennika, nie pomógł również oryginalny zestaw naprawczy.
Dopiero kit od BadWolf załatwił sprawę:

https://polishbanditcrew.pl/uploads/...4ba62c3a76.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...4b759e4c55.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...f49bac506a.jpg
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.n...Fg&oe=63F0655B

Jak to w KTM'ach do sprzęgła olej mineralny.

Moto przed zakupem długo stało niejeżdżone więc od razu pod prostownik, który ożywił akumulator i tak naprawdę przez cały sezon nie było z nim najmniejszych problemów.
Przy okazji kupiłem do sprzęta świece irydowe, które na razie lądują na półce.
Oczywiście pozbyłem się już db'killera :)


Motocyklem przejeździłem sobie cały sezon robiąc coś około 7 tyś. km.
Wszystko było git ale była jedna mała rzecz, która nie dawała mi spokoju.
Mianowicie świrowanie silniczka od jałowych obrotów na zimnym silniku. Zdarzało się, że ów silniczek czasami ustawiał się na tak niskie obroty, że był problem uruchomieniem silnika bez dotykania manetki.

Na początku postanowiłem poradzić sobie z tym problemem przez regulację czujników TPS ale po ustawieniu nastaw z manuala było tylko gorzej co świadczyło o uszkodzeniu samego silniczka bądź jednego z TPS'ów.
Silniczek to koszt około 1000 zł i tps (są 2) też każdy po 1000 zł.
Niestety z tymi elementami jest tak, że działają w niektórych przypadkach nawet do 100 tyś. km a w innych 20 tyś. km.
Kolejną opcją jest zakup kompletnych przepustnic, 4700 zł co oczywiście odrzuciłem tą opcję :P

Okazało się, że gość BadWolf robi również kit eliminujący silniczek krokowy w miejsce którego wpada układ dźwigienek i dźwignia ssania jak w gaźnikowcu:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...73a47d67b9.png
Skompletowałem cały kit i czekałem na koniec sezonu tak, żeby nie rozkręcać motocykla po kilkanaście razy.
Dodatkowo zamówiona rurka spustowa oleju silnika ze zbiornika bez konieczności zdejmowania gmoli i zbiornika paliwa a także włącznik wentylatora 92°C:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...96b36820d6.jpg

Sezon się skończył więc jedziemy z tematem:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...63de68e526.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...a62f6ff5cf.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...6fcb5fea2d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...2150c4c9a6.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...767e01c4ee.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...3383e80f60.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...6043f227c3.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...d4ee14dc46.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...12b593faa9.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...3cf656ff67.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...60248ae064.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...5283c4b84d.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...26e2ccd9ed.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...31728556c3.jpg
Tutaj nieszczęsny silniczek:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...ac1562d699.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...5f40d66a92.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...411eed1ac7.jpg
W środku sezonu pojawił się delikatny wyciel oleju między cylindrami. Założyłem, że to czujnik ciśnienia oleju i nie myliłem się:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...69f84ab23c.jpg
Nowy czujnik od Skody Roomster za 5 zł załatwił sprawę :)
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...4922f4fa86.jpg
Dodatkowo wpadła nowa zębatka zdawcza, którą dostałem z motocyklem i owalne pierwsze przepustnice poprawiające reakcję na manetkę:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...272e6fd747.jpg
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...a3052f74e5.jpg

Zabieg z silniczkiem krokowym się udał i działa to następująco:
https://youtube.com/shorts/o6CuKee_Yh0
Po złożeniu wszystkiego zaistniała mały problem, mianowicie motocykl czasami nie reaguje na przycisk rozrusznika. Naciskam i nic się nie dzieje. Udało mi się jednak znaleźć przyczynę.
Ten przewód łączymy na stałe z masą i zapominamy o temacie:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...fe8a4907dd.jpg
Brak silniczka krokowego powoduje brak ruchu przepustnic po włączeniu zapłonu. Bez tego ruchu sterownik silnika nie podaje masy na przekaźnik rozrusznika. Obchodzimy to jak wyżej wspomniałem :D

Moto złożone, jazda próbna i wszystko git :)

W międzyczasie na sezon 2023 i planowany TET zaopatruję się w nowe opony i tankbag GRT:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...952bde6b86.jpg
https://motor-sklep.pl/userdata/publ...-z-paskami.jpg

Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na pierwsze ciepłe dni :)

Dubel 19.01.2023 11:39

:Thumbs_Up:

lukasz_vip 19.01.2023 13:59

Fajnie doposażone to 990. My się znamy z drugiego forum :)

ŁukaszBIA 19.01.2023 14:04

LC8, ehh... chciałbym mieć chociażby żeby poganiać po szutrach raz w miesiącu. Niestety to nie moto na moje możliwości, chociaż miałem przez sezon.

Twój bardzo ładnie się prezentuje, moja 950 była z dwoma akrapami. W tunelach śmiałem się jak dziecko:lc8:

Conorian 19.01.2023 14:31

Cytat:

Napisał lukasz_vip (Post 805480)
Fajnie doposażone to 990. My się znamy z drugiego forum :)

Oczywiście! :lc8:



Cytat:

Napisał ŁukaszBIA (Post 805483)
LC8, ehh... chciałbym mieć chociażby żeby poganiać po szutrach raz w miesiącu. Niestety to nie moto na moje możliwości, chociaż miałem przez sezon.

Twój bardzo ładnie się prezentuje, moja 950 była z dwoma akrapami. W tunelach śmiałem się jak dziecko:lc8:

Akrapy super brzmią i fajnie wyglądają. Rozum jednak podpowiada jeden wydech a w miejscu drugiego narzędziówka :)

Wydaje mi się, że w moim egzemplarzu udało się wyeliminować wszystkie wady, które trapią użytkowników 950/990 :P przynajmniej na ten moment :D


A tak się dziczek prezentuje:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...442a22f301.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...9510ffe0ef.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...a820b1647b.JPG

Na zdjęciach nie ma jeszcze dodatkowych lamp przednich, które są zamontowane :)

ŁukaszBIA 19.01.2023 14:35

Ja miałem piec z 990 tylko że na gaźnikach. Do tego oberony, wentylatory i wszystko inne..

Conorian 19.01.2023 15:03

Cytat:

Napisał ŁukaszBIA (Post 805494)
Ja miałem piec z 990 tylko że na gaźnikach. Do tego oberony, wentylatory i wszystko inne..

W moim również oberon i dodatkowy wentylator :)

żuk 19.01.2023 15:46

Podoba mnie się temat z systemem dźwigienek. Zacny patent.

Conorian 19.01.2023 16:39

Cytat:

Napisał żuk (Post 805511)
Podoba mnie się temat z systemem dźwigienek. Zacny patent.

Zapominasz o problemie z przepustnicami i TPS'ami na zawsze :)
Bardzo dobre i tanie rozwiązanie.

Zmyler 19.01.2023 17:07

Dobra robota.

falcon500 20.01.2023 11:20

Dzik to jest dzik. :)
Jak oglądam zdjęcia mojego byłego motka, to chętnie bym go teraz odkupił.

http://D:\KTM\IMG_0409.JPG

[IMG]D:\KTM\IMG_0387.JPG[/IMG]

Conorian 20.01.2023 14:50

Cytat:

Napisał falcon500 (Post 805573)
Dzik to jest dzik. :)
Jak oglądam zdjęcia mojego byłego motka, to chętnie bym go teraz odkupił.

http://D:\KTM\IMG_0409.JPG

[IMG]D:\KTM\IMG_0387.JPG[/IMG]

Zdjęcie nie działa :P

falcon500 20.01.2023 15:23

2 Załącznik(ów)
Może teraz ..

Conorian 20.01.2023 15:41

Pikny :P

Misza 20.01.2023 18:51

Rallz fajna opona. Świetnie klei na mokrym, wystarczająco mocna na kamienie, suche warunki - chociaż podhalańska glinka zrobiła mi na niej niezły crossfit ;)

A dzik elegancki chociaż brakuje kilku rysek gdzieniegdzie ;)

trzykawki 20.01.2023 20:09

Cytat:

Napisał Conorian (Post 805492)
Oczywiście! :lc8:





Akrapy super brzmią i fajnie wyglądają. Rozum jednak podpowiada jeden wydech a w miejscu drugiego narzędziówka :)

Wydaje mi się, że w moim egzemplarzu udało się wyeliminować wszystkie wady, które trapią użytkowników 950/990 :P przynajmniej na ten moment :D


A tak się dziczek prezentuje:
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...442a22f301.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...9510ffe0ef.JPG
https://polishbanditcrew.pl/uploads/...a820b1647b.JPG

Na zdjęciach nie ma jeszcze dodatkowych lamp przednich, które są zamontowane :)

Zajefane zdjęcia + 500 punktacji. Super się to moto tam prezentuje. Coś zawodowo że zdjęciami się zajmujesz?

Conorian 20.01.2023 21:33

Cytat:

Napisał Misza (Post 805607)
Rallz fajna opona. Świetnie klei na mokrym, wystarczająco mocna na kamienie, suche warunki - chociaż podhalańska glinka zrobiła mi na niej niezły crossfit ;)

A dzik elegancki chociaż brakuje kilku rysek gdzieniegdzie ;)

Właśnie zastanawiam się jak będą się spisywać. W offie muszą być dobre bo to widać gołym okiem.
Niestety GPS, które aktualnie mam założone na mokrym asfalcie zachowują się dosłownie jak na lodzie. Delikatne ruszanie na światłach, dupka tańczy, odpuszczanie manetki również tańczy. Ogólnie jest nieciekawie. W Rallz powierzchnia styku z asfaltem jest jeszcze mniejsza niż w GPS więc wydaje mi się, że będzie jeszcze gorzej ale to nie na asfalt je kupiłem :P



Cytat:

Napisał trzykawki (Post 805615)
Zajefane zdjęcia + 500 punktacji. Super się to moto tam prezentuje. Coś zawodowo że zdjęciami się zajmujesz?

Dzięki :) co do zdjęć to tylko motocyklom potrafię zrobić takie "ładne" zdjęcia :P
Tutaj fotka mojego GS'a która wygrała pierwsze miejsce w konkursie na kalendarz na innym forum (Alpy 2022):
https://i.ibb.co/CMpfgxN/1250-jpg-1f...17d7294b6a.jpg

Misza 20.01.2023 21:37

Pisząc "dobrze klei na mokrym" chodziło mi o porównanie z np Tracionator Desert lub innymi bardziej kostkowatymi. Ponoć mają zupełnie inny skład mieszanki od Desert`a i chyba to czuć. W każdym bądź razie całkiem spoko... Teraz na dłuższą wycieczkę też je zakładam. Całkiem żywotne jeśli ktoś ma syndrom nerwowego nadgarstka. To też ważne w przypadku LC8...

Conorian 20.01.2023 22:44

Cytat:

Napisał Misza (Post 805622)
jeśli ktoś ma syndrom nerwowego nadgarstka. To też ważne w przypadku LC8...

W przypadku LC8 inaczej się nie da :D

żuk 21.01.2023 00:35

Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dubel 21.01.2023 12:08

Cytat:

Napisał żuk (Post 805629)
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mam całkowicie inne spostrzeżenia lecz ja latam głównie po N

Conorian 21.01.2023 15:35

Cytat:

Napisał żuk (Post 805629)
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Po roku z tą oponą zgadzam się z tobą w 100% :P

Brzeszczot 21.01.2023 16:35

Cytat:

Napisał żuk (Post 805629)
Na tych GPSach można 990 zawracać w miejscu na mokrym bez większego wysiłku. Ta guma się kompletnie nie nadaje na mokrą, utwardzoną nawierzchnię. Na szutrach i suchym daje radę ale gdy mokro totalna padaka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W tamtym roku w Czarnogórze tuż przed przejściem dla pieszych w dużym deszczu dzięki motoz tractionator GPS w ciągu dwudziestu sekund postarzałem się o dwa lata , a włosy na głowie zrobiły się siwe . Za to po skalistych nawierzchniach robią pierwszorzędnie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Conorian 21.01.2023 22:53

Cytat:

Napisał Brzeszczot (Post 805657)
W tamtym roku w Czarnogórze tuż przed przejściem dla pieszych w dużym deszczu dzięki motoz tractionator GPS w ciągu dwudziestu sekund postarzałem się o dwa lata , a włosy na głowie zrobiły się siwe . Za to po skalistych nawierzchniach robią pierwszorzędnie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

A ja myślałem, że tylko z moimi jest coś nie tak :D

heniekstar 21.01.2023 23:04

Cytat:

Napisał Brzeszczot (Post 805657)
W tamtym roku w Czarnogórze tuż przed przejściem dla pieszych w dużym deszczu dzięki motoz tractionator GPS w ciągu dwudziestu sekund postarzałem się o dwa lata , a włosy na głowie zrobiły się siwe . Za to po skalistych nawierzchniach robią pierwszorzędnie

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

W Czarnogórze jest dziwny asfalt. W czasie deszczu wyprostowałem dwa zakręty i oczyma wyobraźni widziałem się kilkadziesiąt metrów niżej.
Ralzz to fajny kompromis między off a on. I tyle.

Jarek 23.01.2023 10:30

Cytat:

Napisał heniekstar (Post 805704)
W Czarnogórze jest dziwny asfalt. W czasie deszczu wyprostowałem dwa zakręty i oczyma wyobraźni widziałem się kilkadziesiąt metrów niżej.
Ralzz to fajny kompromis między off a on. I tyle.

Rzecz dotyczy całej byłej Yugo - dodają do masy asfaltowej jakiś rodzaj wapiennego grysiku.....w czasie opadów są niezłe jaja -również puszką
pzdr..

cyryl 23.01.2023 11:07

Kilka lat temu na łuku drogi koło Mostaru w 3 motocykle zaliczyliśmy szlifa.
Było po deszczu i można było się ślizgać prawie jak na lodzie.
Całe szczęście bez strat.

Conorian 06.05.2023 13:58

Ostatnio trochę udało się pojeździć bezdrożami :)

https://i.ibb.co/pLfxt10/341515870-1...02658289-n.jpg
https://i.ibb.co/5kg31gP/341517812-1...28359882-n.jpg

goral 08.05.2023 16:22

Cytat:

Napisał Conorian (Post 805432)
Siemanko wszystkim.

Był mały problem z cieknącą pompą sprzęgła. Nie pomógł zestaw naprawczy z zamiennika, nie pomógł również oryginalny zestaw naprawczy.
Dopiero kit od BadWolf załatwił sprawę:

Uzbrajam się w cierpliwość i czekam na pierwsze ciepłe dni :)

Napisz prosze co sie zadzialo z oryginalnym zestawem naprawczym, ze nie zadzialalo. Skad ci pocieklo?

Conorian 08.05.2023 21:58

Cytat:

Napisał goral (Post 817352)
Napisz prosze co sie zadzialo z oryginalnym zestawem naprawczym, ze nie zadzialalo. Skad ci pocieklo?

Jest to wadą tych motocykli.

Dwa nowe zestawy naprawcze (all balls i oryginał KTM) pompy sprzęgła nie pomogły w naprawie wycieku.
Nie wiem czy jest to związane z wycieraniem się ścianek pompy czy słabymi uszczelkami tłoczka ale po pewnym czasie olej zaczyna wyciekać.

Temat został ogarnięty przez speca pod nazwą BW-Bad Wolf (facebook). Robi on zestaw naprawczy tych pomp, który raz na zawsze rozwiązuje problem z cieknącą pompą:

https://i.ibb.co/wCt7c85/Untitled.jpg

Rozwiązanie jest banalnie. Oryginalną uszczelkę od strony klamki zastępuje się oringiem wspieranym teflonową podkładką.

Na ten moment mój sprzęt przestał z tym cąłą zimę i zrobił kilka setek kilometrów i jest suchutko :)

matjas 08.05.2023 22:22

Jak w dobrej hydraulice :) zawsze jest podparcie dla Oringa.
Do tego prowadzenie dla samego tłoka bo ma zachowany dystans do ścian cylindra wiec nie ma pracy metalmetal i owalizacji cylindra.

Conorian 08.05.2023 23:56

Cytat:

Napisał matjas (Post 817387)
Jak w dobrej hydraulice :) zawsze jest podparcie dla Oringa.
Do tego prowadzenie dla samego tłoka bo ma zachowany dystans do ścian cylindra wiec nie ma pracy metalmetal i owalizacji cylindra.

I wszystko w temacie.
Inżyniery z KTM'a mogą się łuczyć :D

Dzieju 10.05.2023 06:17

Wydaje mi się że oni celowo opracowali cieknięcie nie po to żeby jeździło bezawaryjnie :)

Conorian 05.06.2023 00:45

Ostatnio wleciały na felgi nowe Rallz'y:

https://i.ibb.co/zPtGvrh/351745891-3...09047659-n.jpg

Przód udało się przetestować na 162 km trasy offroadowej od RATs i jest wyśmienicie :)
Tył przed chwilą skończyłem wrzucać :P

Jeszcze stelaże bocznych sakiewek i płyta na ogon pod rolkę (wszystko mam) i ruszamy na TET Polska :)

Conorian 17.06.2023 00:42



https://youtu.be/zgo3RKl7t3A


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.