Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Warsztat (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=272)
-   -   O oleju silnikowym i filtrach CRF300/250 (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=42148)

muszel72 09.03.2022 11:44

O oleju silnikowym i filtrach CRF300/250
 
Ktoś wymieniał już filtr olejowy w czysetce? Informacje są mało zbieżne dot symbolu. NP HF 103 lub HF 112?

Krisstel 09.03.2022 13:16

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 772415)
Ktoś wymieniał już filtr olejowy w czysetce? Informacje są mało zbieżne dot symbolu. NP HF 103 lub HF 112?

2x jak dotad, po ok. 70 i 300 km. Miałem info, że Meiwa H1008 będzie ok, ale nie ma "kołnierza"" jak w fabrycznym i ze starego dawałem uszczelkę, żeby ciasno wchodził, bo wypadał. Dużo opiłków w filtrze, szlam opiłkowy na korku z magnesem Zety.
Wg instrukcji HF112 ma być.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

muszel72 09.03.2022 14:27

Dzięki, znaczy, że już po 100 trzeba wymienić.

Krisstel 09.03.2022 14:44

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 772434)
Dzięki, znaczy, że już po 100 trzeba wymienić.

Jak dbasz, tak masz. Wg. mnie warto wydać te kilka złotych. . Jeszcze raz zmienię przy 500-600 i na tysiaku będzie serwis zmieniał. Na pewno nie zaszkodzi. Ilu woźniców, tyle opinii...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

sysiek300 09.03.2022 22:17

Panowie w samochodach wymieniam ale wole dopytać, taki zestaw moze byc? czyli np. to? https://allegro.pl/oferta/filtr-olej...BoCEE0QAvD_BwE

i olej taki?
https://allegro.pl/oferta/olej-motul...BoCdI8QAvD_BwE

Oczywiście tak jak Wy przed pierwszym serwisem samemu dlatego pytam. Niektórzy klucze dynamometryczne używaja, w sumie nigdy takiego nie mialem i nic nie urwałem, z wyczuciem filtr i korek pod silnikiem - pewnie nie jeden z Was tak robi czy trzeba koniecznie inwestowac?

muszel72 10.03.2022 06:06

Filtr ok, olej do 1000 km powinien być mineralny. Nie wiem jaki pokazałeś bo mi się nie otwiera jakoś.

Krisstel 10.03.2022 06:58

Cytat:

Napisał sysiek300 (Post 772473)
Panowie w samochodach wymieniam ale wole dopytać, taki zestaw moze byc? czyli np. to? https://allegro.pl/oferta/filtr-olej...BoCEE0QAvD_BwE

i olej taki?
https://allegro.pl/oferta/olej-motul...BoCdI8QAvD_BwE

Oczywiście tak jak Wy przed pierwszym serwisem samemu dlatego pytam. Niektórzy klucze dynamometryczne używaja, w sumie nigdy takiego nie mialem i nic nie urwałem, z wyczuciem filtr i korek pod silnikiem - pewnie nie jeden z Was tak robi czy trzeba koniecznie inwestowac?

Filt zgodny z zaleceniami producenta, mineral polecany na docieranie. Ja zalewalem 10W40. W klucze dyno mam zamiar zainwestować w końcu. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1e28210b77.jpg

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Emek 10.03.2022 07:16

Cytat:

Napisał sysiek300 (Post 772473)
Panowie w samochodach wymieniam ale wole dopytać, taki zestaw moze byc? czyli np. to? https://allegro.pl/oferta/filtr-olej...BoCEE0QAvD_BwE

i olej taki?
https://allegro.pl/oferta/olej-motul...BoCdI8QAvD_BwE

Oczywiście tak jak Wy przed pierwszym serwisem samemu dlatego pytam. Niektórzy klucze dynamometryczne używaja, w sumie nigdy takiego nie mialem i nic nie urwałem, z wyczuciem filtr i korek pod silnikiem - pewnie nie jeden z Was tak robi czy trzeba koniecznie inwestowac?

Ten olej to jest chyba przekładniowy Panie.

Danny 10.03.2022 07:40

1 Załącznik(ów)
**bać biedę.

Emek 10.03.2022 08:16

Ile tam oleum wchodzi że tak bidnie po literku? ;)

Danny 10.03.2022 08:18

1,8 litra. Nie chciałem za bardzo tym bogactwem epatować :D

Zenonek 10.03.2022 09:39

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 772415)
Ktoś wymieniał już filtr olejowy w czysetce? Informacje są mało zbieżne dot symbolu. NP HF 103 lub HF 112?

Ja już wymieniałem. Jeśli chodzi o firmę HifloFiltro to HF103. Nie kupujcie innego, HF112 jest ciut niższy. HF103 sprawdzony, ma kołnierz, wymiary tak jak oryginał.
Dla niedowiarków: http://www.hiflofiltro.com/catalogue/model/233

Jeśli chodzi o olej to do 1000 km przebiegu polecam OLEJ BEL-RAY EXL 10W-40 mineralny.
Czuwaj.

Krisstel 10.03.2022 11:27

Cytat:

Napisał Zenonek (Post 772520)
Ja już wymieniałem. Jeśli chodzi o firmę HifloFiltro to HF103. Nie kupujcie innego, HF112 jest ciut niższy. HF103 sprawdzony, ma kołnierz, wymiary tak jak oryginał.
Dla niedowiarków: http://www.hiflofiltro.com/catalogue/model/233

Jeśli chodzi o olej to do 1000 km przebiegu polecam OLEJ BEL-RAY EXL 10W-40 mineralny.
Czuwaj.

Wg. katalogu wymiary obu filtrów takie same, różnią się tylko kołnierzem. Więc chyba co kto woli...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...01448474af.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7bab73815e.jpg

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Zenonek 10.03.2022 14:01

Cytat:

Napisał Krisstel (Post 772536)
Wg. katalogu wymiary obu filtrów takie same, różnią się tylko kołnierzem. Więc chyba co kto woli...

Według katalogu może tak, ale według suwmiarki już nie. :)

Krisstel 10.03.2022 17:00

ok, dzieki Zenonek. zanotowane👍

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Horizon 10.03.2022 17:11

Panowie skąd filtr i uszczelkę.wzięliście?

sysiek300 10.03.2022 18:34

Dzięki za wpisy i linki odnośnie tego mojego pytanka. Uszczelka "nie siądzie" też trzeba nową? czy po prostu kolega j**** biedy i nabył?

muszel72 10.03.2022 18:40

Dokręć z wyczuciem i nie marudź z tą uszczelką;)

Danny 10.03.2022 19:44

Siądzie, nie trzeba dawać nowej uszczelki przy każdej zmianie filtra. Ja kupiłem bo znalazłem na Allegro w dobrej cenie w komplecie z filtrem.

sysiek300 10.03.2022 20:45

dzięki, wolę pytać choć pewne kwestie wydają się logiczne, ale tak już mam :D bardzo Wam dziękuje za rady odnośnie oleju i filtra, choć nawet między tymi co już wymienili jest polemika który dobry :D

wierny 11.03.2022 21:08

Wydzieliłem Wam kilka postów z wątku głównego.

Krisstel 11.03.2022 21:49

Cytat:

Napisał warzyfko (Post 772501)
1,8 litra. Nie chciałem za bardzo tym bogactwem epatować :D

hm, pamietam, ze jak na pewniaka zalałem te ksiazkowe 1,8 litra, to było ponad stan i musialem troche odlac. przy koncowce trzeba jednak pilnowac wizjer, bo moze troche mniej wejsc. zalewam do połowy stanu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

muszel72 16.03.2022 08:49

Wczoraj zlałem oliwę po pierwszych 150 km. Cieszę się, że dałem się namówić bo oleju to raczej nie przypominało:) Było trochę syfu niestety ale najważniejsze jest to, że udało mi się zlać jedynie 1,5L a próbowałem na wszystkie sposoby przechylać dając mu z pół godz oczekiwania aż wszystko zejdzie. Zalałem za to 2 L i mam stan do górnej kreski. Wniosek jest taki, że w ASO czy tam w fabryce zalane trochę mało. Nie sprawdziłem przed pierwszą jazdą niestety. Wymieniajcie wcześniej niż ASO sugeruje w tym pierwszym interwale do 1000km.

sysiek300 16.03.2022 18:33

i który filtr założyłeś i czy idealnie pasuje?

muszel72 16.03.2022 19:54

Hf 103

matjas 22.03.2022 07:23

Ja już przeholowałam. 150 km i oliwa wciąż od Hondy :)

Nie ma kiedy ale cieszę się ze sam skorzystałeś z porady Muszel - myśle ze poczekam na Twój raport spod korka i poprzestanę na jednej wymianie w okolicy 200km jak się poogarniam z robotami na gumnie.
Materiał na gumole przyjeżdża to coś będę kleił.

muszel72 22.03.2022 09:06

Pierwszą wymianę zrobiłem po 150. Pisałem gdzieś wyżej, że oleju to nie przypominało dlatego po 500 też wymiana będzie. Było trochę stalowego syfu. Ja jeżdżę dynamicznie ale nie przekraczam na razie 7k obrotów. Zauważyłem też po wymianie lepsza pracę. Zalałem i zaleję na 500 Motul 3000 10w40 minerał

matjas 22.03.2022 09:14

ciekaw jestem, serio, jak ta kosiarka będzie pracować jak się już naleje normalnej oliwy. pamiętam wymianę po 1000km na syntetyk w NC i różnica w poziomie hałasu mechanicznego była kolosalna - nie mogło być mowy o 'wydaje mi się'.

swoją drogą Muszel - zrobiłeś już jakiś risercz co tam nalać na resztę życia? w sensie czy idziesz w full czy dobry półsyntetyk?

muszel72 22.03.2022 09:33

Motul 5000 10w40 full ale zastanawiam się czy nie lać tego co do dużej czyli 300V

Emek 22.03.2022 09:36

To chyba bardziej sensowne niż 2 rodzaje oleum kupować.

matjas 22.03.2022 09:43

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 773984)
Motul 5000 10w40 full

też osobliwie skłaniam się ku 5000 - z tą uwagą/zastrzeżeniem, że 5000 to jest PÓŁsyntetyk. 7000 to jest full. się zobaczy - jakoś od lat kupuję tylko Motula. Nie wiem - chyba coś we łbie już nie tak żeby jakieś leworucyjne zmiany wykonywać.

wykoncypowałem, że na te średnie sezonowe przebiegi po 4-5 tys /na CRFce nie będę latał po 10h dziennie po autobanie po 140kmh/ i nie sądzę aby było to więcej bo jeszcze trzeba dłubać w garażu i jeżdzić innymi sprzętami - to ten półsyntetyk będzie aż nadto, wziąwszy pod uwagę jak optymistyczny interwał serwisu matka Honda nam podarowała w tych pierdzipędach.

Żeby nie ciągnąc za mocno niebezpiecznego, zawsze i na każdym forum, wątku olejowego mam pytanie jak poniżej:

JAKIE OPONY :D :D :D

Tak serio to trochę pojeździłem już i z tych 150km ze 120 zrobiłem poza czarnym. Ta oponecka z tyłu mnie dość rozbawia i mimo niewielkiej mocy moto zrywa przyczepność przy pochyłach lecz nie zapewnia sensownej trakcji w piachu, że o błocie nie wspomnę.
Zaznaczam, że raczej nie chcę zmieniać bieżnika na bardziej agresywny bo, w moim mniemaniu, jeszcze przyjdzie pora na to aby pyknąć te 500-600 dziennie po czarnym, ale zastanawiam się nad taką samą oponą lecz w szerszym jednak rozmiarze bo miejsca jest dość sporo.
Żeby opona chciała robić w błocie to musi być MEGA ostra a na czymś takim jeździć dualowo się nie da więc myślę, narazie niespiesznie o zmianie rozmiaru z tyu.

Co sądzicie i jakie są Wasze doświadczenia. Warzywko wymieniał już fabrykę na jakieś zęby Orków widziałem :D

muszel72 22.03.2022 09:47

Racja z tym półsyntetykiem, lałem do Ducati.
Będzie 300V i myślę, że maleństwo będzie zawodolone:) Ja i tak leję częściej niż interwał wymaga.

matjas 22.03.2022 10:43

ale czy pasuje idealnie? :D

my to jako te dzieci we mgle a mod, dobry człowiek faktycznie tu sprząta :D
może przerzycisz faktycznie Wierny te wpisy o oleju do CRF do tutaj?

JarekO 22.03.2022 10:47

Odnośnie oleju to ja wleje to samo co do EXC 350. Czyli Motul 300V 10W50 (v2). Raczej nie zaszkodzę a i tak ten olej kupuje......

muszel72 22.03.2022 12:15

HF 103 pasuje idealnie

Krisstel 22.03.2022 21:26

7 Załącznik(ów)
Znalazłem kilka fot z jesiennej wymiany oliwy. W filtrze fabrycznym widać opiłki, na korku i na szmacie widać co zebrał magnes - syf o konsystencji smoły z opiłkami. Czerwony filtr to Meiwa H1008, który niby miał pasować. Różnica to brak kołnierza
i minimalnie za duża uszczelka, bo zsuwał się przy montażu. Jak wspominałem, dałem uszczelkę ze starego i wszedł ciasno.

muszel72 22.03.2022 21:48

Krisstel, ja się nie dziwię, że tam miałeś opiłki jak mu wrzuciłeś śrutu do miski;)
Dobra robota.

Krisstel 22.03.2022 22:06

hahah, +5 kuni mocy wiecej 🤣

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

matjas 22.03.2022 22:09

Mam CRFke co ma ołowiaaaaano panewke :D

Krisstel 22.03.2022 22:15

tfu, tfu, Panie, lepiej nie krakaj😉

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Szajfus 24.03.2022 10:09

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 773976)
Zalałem i zaleję na 500 Motul 3000 10w40 minerał

Czy ten olej ma kolor czerwony jak większość Z MOTULa?
Nie chce zalewać kolorowych bo oryginalny ma kolor bursztynowy standard, żeby w serwisie po 1000 km nie płakali że samowolka.

Emek 24.03.2022 10:18

Tylko że on będzie bursztynowy tak samo długo jak ten czerwony pozostanie czerwonym.

Szajfus 24.03.2022 12:25

Cytat:

Napisał Emek (Post 774293)
Tylko że on będzie bursztynowy tak samo długo jak ten czerwony pozostanie czerwonym.

Obawiam się że nie za dużo wniosło to do tematu bo nadal nie wiem czy ten MOTUL jest czerwony:/
Pierwszy olej jest bursztynowy i nadal taki jest w okienku kontrolnym może trochę bardziej ciemny.
Jeśli przyjadę po 1000 km z kolorem czerwonym w okienku to nie wiadomo jak specjaliści z ASO podejdą do tematu a nie przypuszczam żeby po 700km zrobił się z tego ciemny mazut.

Emek 24.03.2022 12:32

Motul 3000 tak jak i Motul 300V nie jest w kolorze czerwonym.

muszel72 24.03.2022 12:50

Jest bursztynowy

Krisstel 24.03.2022 14:02

po zlaniu w serwisie i tak bedzie ciemnobrazowy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

sysiek300 24.03.2022 17:27

Nie byłem w serwisie z CRF ale 2-3 razy czytałem, że po 1000km to bedą krecic nosem, wiec lepiej chyba byc przed 1000km chocby z czerwonym

Krisstel 24.03.2022 18:13

ja tez jeszcze nie. chodzilo mi o to, ze jak TERAZ zalejesz, to przy zlewaniu sie nie poznaja. ja jeszcze przy 600-700km planuje 3cia wymiane. potem przeglad 1kkm w ASO. po przegladzie moze wrzuce jakies foty mojego pizdzika, bo troche inny od reszty. drugiej wizyty w ASO nie przewiduje.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Szajfus 24.03.2022 19:09

Cytat:

Napisał muszel72 (Post 774313)
Jest bursztynowy

To super zamawiam 2 litry Motula 3000 i do przeglądu przy 1000 km wystarczy.

sysiek300 24.03.2022 19:27

Ja mam 400km nalotu, zachęciliście mnie do zmiany bo byłem taki na dwa razy i już nabyłem specyfiki, może w sobote, nawet sie nie zastanawialem co sobie serwis pomysli, szczerze mam to gdzies.
Nawet sie nie zaglebialem w "papiery"
1. Przeglad na 1000km przedluza gwarancje do 24 miesiecy?
2. Co jest warunkiem 5 letniej gwarancji? Przeglady co rok w ASO?
3. Nastepny przeglad 12 000 ... jak rozumiem i tak warto co rok zmieniac olej jak sie tyle nie zrobi tylko np. 2000km, czy rzeczywiscie nastepna wymiana po 12 000 chocby to bylo za 5 lat?

W samochodzie ile nie przejade "(tj. bardzo malo przejezdzam zawsze) zmieniam co rok, z motocyklami tak samo sie trzeba obchodzic? Po prostu nie wiem nie mialem takiego nowego sprzeta, jedynie samochody.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.