Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   CRF 1000 L (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Nowa Afryka (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20480)

QrczaQ 14.03.2014 21:11

Nowa Afryka
 
W trawi piszczy, ze nowa Krolowa nadchodzi milowymi krokami. Podobno 2015.

Jakies potwierdzonie wiesci, plotki, dane techniczne, cena, co byscie chcieli w niej zobaczyc a co nie? Dajcie znac.

PS. Nie wiem czy jest juz taki temat, ale nie znalazlem. Jesli tak prosze usunac.

Pozdrawiam,
QQ

Lepi 14.03.2014 21:14

Cytat:

Napisał QrczaQ (Post 367913)
... co byscie chcieli w niej zobaczyc a co nie? Dajcie znac.

...

Chcesz podpowiedzieć skośnookim? ;)

zbyszek 14.03.2014 21:20

100 koni/150 kg bez paliwa:) zbiornik paliwa około 25 litrów. Z elektroniki to temperaturę oleju:) Reszta mnie Obchodzi
edit, No i zawiasy lepsze jak mam w drzwiach:D

Lepi 14.03.2014 21:24

a ja bym wolał 150 KM/100 kg i na prund :p

zbyszek 14.03.2014 21:27

znaczy z dynama zasilanie na moduł??:haha2:

QrczaQ 14.03.2014 21:32

Napewno w projektowaniu nowej AT nie pomineli VOC (Voice of Customer), a my jestesmy dosc aktywna grupa. Napweno wplyw wlochow bedzie znaczacy.

No ja bym chetnie widzial:
- 21 przod / 18 tyl
- dobre zawiasy - lepsze niz poprzednik
- waga 180kg
- 80KM
- 80Nm
- 2 cylindry w rzedzie dosc pochylone jak NC700
- spalanie 5L
- waska dupa
- wydech do szybkiego demontazu (+3KM)
- wysoka szyba
- wysoka kierownica
- rajdowe malowanie

Cena do 40.000 PLN

Lepi 14.03.2014 21:33

pominąłeś ważny regler ;)

Lepi 14.03.2014 21:35

Za cylindry w rzedzie Cię ukrzyżują. Szyby dla szybowców.
Dobranoc.

zbyszek 14.03.2014 21:40

idea trafiona :)GS 800:confused:

ex1 15.03.2014 01:35

Cytat:

Napisał zbyszek (Post 367926)
idea trafiona :)GS 800:confused:

heheh.. dokładnie...
tylko te zawiasy.. jedynie wyglądają dobrze

rambo 15.03.2014 01:55

Czy mogę zamówić obie gnące się felgi rodem z GS 800?
Chciałem kwadrature koła odkryć na nowo :)

Dzieju 15.03.2014 09:41

Cytat:

Napisał Lepi (Post 367923)
Za cylindry w rzedzie Cię ukrzyżują.

Dokładnie , tylko Vka.

QrczaQ 16.03.2014 21:38

Jak dla mnie to cylindry moga byc rozchylone od 0 do 180.

Stachu 17.03.2014 07:37

Wiele zmian nie potrzeba dla podtrzymania stary klientów:
40 kg mniej.
20 KM więcej.
Lepsze zawiasy.
Natomiast lepiej żeby zostały bez zmian wytrzymałość i koszty eksplatacji. No i ta V-ka ;).

Dzieju 17.03.2014 07:48

Cytat:

Napisał QrczaQ (Post 368222)
Jak dla mnie to cylindry moga byc rozchylone od 0 do 180.

No wiesz jedni wolą młode stojące V-kowe inni rozlazłe emeryckie jak w bokserze :)

maho 17.03.2014 09:09

40 kg mniej.
20 KM więcej.
Lepsze zawiasy
Popieram w 100%

chemik 17.03.2014 10:03

Dlaczego jeszcze nikt nie wspomniał o pojemności skokowej silnika? Chcielibyście aby to był mastodont z c.a. 1200 ccm?
Optymalnie byłoby coś w przedziale 700 - 800...

madafakinges 17.03.2014 10:18

Możemy sobie chcieć, patrząc na to jak poczynia sobie ostatnio hąda to to będzie niezłe plastikowe gówno, ze skokami zawieszeń po 18cm, abs, automatem i z ameliniową 19' na przodzie...
In yamaha we trust. Jest mt07. 700 z wałem o wykorbieniu 270st. 74km, suchą masą 164kg i ceną 23tyś zł za nówkę! Idealny materiał na małą supertenere.

motormaniak 17.03.2014 11:55

Z tym automatem to trafiłeś - było by idealnie. W skuterze zawsze mam moc pod ręką, bardzo chciał bym automata w enduro, szczególnie w cwajtakcie.

jorge 17.03.2014 12:29

Jest już temat ....

QrczaQ 17.03.2014 12:32

Nie chce tutaj draznic i podjudzac. Ale dlaczego ta V-ka? Chodzi o estetyke czy jakies inne aspekty? Sam mialem (mam) juz wiele V ale to raczej wizualnie, w motorcyklach nieuzytkowych jest fajne. Jesli bedzie to rzedowa 2ka w wykorbieniem bedzie mialo charakter ten sam.

A tak uklad jak NC700 ma nizszy srodek ciezkosci i wiecej miejsca na te wszystkie regulatory i dynksy, czyli motor moze byc subtelniejszy.

Co do pojemnosci to nie wiecej nic 800ccm!

Co do nowej AT to podobno ma byc bardziej OFF niz ON, no i sporo maja wziac z z CRF450X. Wiec nic nie stracone, ze bedzie to jakis Crossrunner z dziobem.

Wydaje mi sie, ze zdaja sobie sprawe, ze byl to motocykl kultowy i teraz jest doskonaly czas na reinkarnacje. Wiec nie moga sobie pozwolic na półśrodki.

Stachu 17.03.2014 12:46

No nic. Poczekamy zobaczymy. Hąda doskonale wie czemu Afra jest kultowa i czego oczekują jej użytkownicy w nowym modelu. Zobaczymy co wypuści biorąc pod uwagę cały rynek ;)

wasilczuk 17.03.2014 13:04

Napiszę po raz któryś na tym forum. Ja nie czekam na nową afrykę. Nie lubię rozczarowań.

motormaniak 17.03.2014 13:52

doskonały czas to był 15 lat temu.. teraz to jest mocno przespane.. po ktm-ach, triumfie 800, gsie 800, małej i dużej tenerze, v-stromie itd... Potencjalni użytkownicy którzy kiedyś kupowali nowe Afryki w 1988 mając po 40- 50 lat, dziś są po siedemdziesiątce lub już umarli ze starości czekając na powrót legendy.. :)

MarekM 17.03.2014 15:41

Cytat:

Napisał motormaniak (Post 368337)
...Potencjalni użytkownicy którzy kiedyś kupowali nowe Afryki w 1988 mając po 40- 50 lat, dziś są po siedemdziesiątce lub już umarli ze starości czekając na powrót legendy.. :)

No ale zanim umarli, to pewnie też trochę sobie pobzykali, więc przy najmniej teoretycznie następcy są. :D

A tak na poważnie.

BMW sprzedało w 2013 roku rekordową (dla siebie) liczbę jednośladów - 115 tys. sztuk. Z czego blisko 30 tys. to duże GS'y.

Oznacza to, że Honda wypuszczając dzisiaj nową AT nie może liczyć na sprzedaż większą niż 30 tys. sztuk (26,1%), wszak BMW zdobył pozycję lidera tego segmentu i trudno będzie ich zdetronizować.

Jak zatem przekonać zarząd Hondy, która sprzedaje rocznie ok. 15 milionów sztuk jednośladów, do uruchomienia produkcji nowego motocykla o potencjale sprzedażowym rzędu 30 tys. rocznie (0,02%).

Innymi słowy, jeżeli Honda zbuduje kiedykolwiek coś na kształt AT, to wyłącznie z pobudek pozaekonomicznych. O taką decyzję nie jest łatwo, ale nie jest wykluczona.

puszek 17.03.2014 16:38

Marek ma rację... dlatego cena nowej Afryki będzie w okolicach 10 tys euro..
Ale przewidziana jest promocja dla miłośników modelu , posiadających w garażu Królową... I tak dla posiadaczy
RD03 50 % upustu
RD04 40 % upustu
RD07 25 % upustu

Bo tu będą czynniki pozaekonomiczne.
Może być? :-)))

Scorpi 17.03.2014 16:44

BMW sprzedało w 2013 roku rekordową (dla siebie) liczbę jednośladów - 115 tys. sztuk. Z czego blisko 30 tys. to duże GS'y.

z czego co trzeci motocykl wrócił na servis z powodu awarii w pierwszym półroczu użytkowania. ale to szczegły...

KOKOS 17.03.2014 16:44

Max można osiągnąć 115% upustu. To jest akcja marketingu :)

sluza 17.03.2014 17:00

czy Afryka to ten sam segment co GS 1200 lub KTM 990?
Czy Honda zrezygnowała z produkcji Afryki na rzecz Transalpa?

Lepi 17.03.2014 17:07

Podobno chcą dodawać giejesa gratis :D

Scorpi 17.03.2014 17:17

Niech honda weźmie po prostu od 1190 adventure silnik, zawieszenia i wyjdzie bardzo fajna nowa afra :D

frog 17.03.2014 17:57

Puszek czyli dostane nową Afrę za free. Bo w garażu 2 szt rd03

mdxmd 17.03.2014 17:58

wiecie co kiedyś były takie komputery jak AMIGA, jak na owe czasy to było mistrzostwo świata, niestety ale nie zawsze to co dobre staje się hitem ...króluje teraz taki syf jak PC-et z szajsem jak Windows i czy da się wskrzesić markę Africa Twin....? nie mam takiej pewności... ale powodzenia.

Artek 17.03.2014 18:10

Pozostaje tylko czekać i mieć nadzieję że kitajce zrobią nową afrę tak jak zrobili nową cb1100. :drif:

Kosmal 17.03.2014 18:37

mdxmd- markę zawsze da się wskrzesić.
Kwestia tylko na co nakleją emblematy AT.

Jak będą celować w segment średniego GSa i małego tigera to będzie dobrze.

Sylwek_76 17.03.2014 18:54

Hej,prorocy moje z gniewnych lat,
zdrada płynie z ust.
Już was w szpony swoje dopadł SUV,
asfalt płynie z ust...

Po co marketingowi stara Afra?

szymon25 17.03.2014 19:04

To teraz na pstrykniecie palcami wszyscy odmładzamy sie o 20 lat... będzie co z tego? :)
Mi tam się Klasyka podoba

puszek 17.03.2014 19:17

Cytat:

Napisał Sylwek_76 (Post 368389)

Po co marketingowi stara Afra?

Bo stara Afra to historia, to możliwość nawiązania do legendy - czasów tryumfu na trasach rajdowych...
Obawiam się,że tą Afrą będzie jakaś ucywilizowana wersja crf 450 rally z silnikiem 650 - singlem

sluza 17.03.2014 19:21

a jaka Honda jeździła w tegorocznym Dakarze?

Miras Sc 17.03.2014 20:21

Nie zapominajcie, że to co jeździ w rajdach nie ma nic wspólnego z wersjami produkcyjnymi (jakby to się nie nazywało). To dotyczy wszystkich sportów motorowych.

puszek 17.03.2014 20:46

Cytat:

Napisał sluza (Post 368398)
a jaka Honda jeździła w tegorocznym Dakarze?

Nie ma w seryjnej produkcji crf450 rally , ma być sprzedawana do teamow rajdowych w 2014 ...Ten motor nie nadaje się do normalnej eksploatacji...Ale na jego podstawie , może powstać coś dla ludu...czyli następca Afryki, ktora też z rajdów wyrosła..

myku 17.03.2014 21:01

hehe...ale bzdura.Powodzenia zycze:Thumbs_Up:

dopra 17.03.2014 21:15

Musze tutaj zgodzic sie z Mykiem, na razie japonczycy podroznego enduro z normalnymi zawieszeniami I moca nie potrafia skonstruowac. No moze poza Yamaha ST1200, ale to turysty, tez bez zawieszen :)

Sent from my BB using Tapatalk

puszek 17.03.2014 21:57

Myku, ja za Japonców nic nie wymyślę...Ale jeśli Hondy przejechały Dakar to nie jest tak źle... Może w końcu zrobią coś pomiędzy xr650 a nowym Varadero

motormaniak 17.03.2014 22:02

"Obawiam się,że tą Afrą będzie jakaś ucywilizowana wersja crf 450 rally z silnikiem 650 - singlem "
I oby tak było, bo to bardzo różowa przyszłość. W tym segmencie istnieje tylko jeden motocykl - pomarańczowe 690, ale co mnie zastanawia ciągle bez wersji ADV.
Mniej różowa możliwość - zubożony do jednego litra x tourer z dodatkowymi gmolami i szczątkową ramą przykręcaną do silnika z kołem 19 cali i "terenową" oponą TKC podkreślającą jego "rajdowe pochodzenie".

myku 17.03.2014 22:12

Ale powaznie.Jak mozna oczekiwac czegos w segmencie rajzeenduro,patrzac,lub wzorujac sie crf450
,Jesli juz cos wypuszcza,to bedzie to moto nie majace z wyscigami nic wspolnego.W najlepszym wypadku cos Kolo 800GS.Ale patrzac na rynek to pewnie wyjdzie jakies krowksko,moze nawet z kardanem

mdxmd 17.03.2014 22:28

Cytat:

Napisał myku (Post 368441)
Ale patrzac na rynek to pewnie wyjdzie jakies krowksko,moze nawet z kardanem

dokładnie, do varadero dorzucą kardan szprychowane koła i nazwą AfRiCa TwiN adventure za jedyne 59.999PLN sami zobaczcie co na stronie hondy jest w zakładce Motocyckle -> adventure wśród tych jegomości prawdziwy motocykl enduro wyglądałby jak wrzód na d..e

jest nawet odpowiednik F800Gs -> VFR800X prześwit 140mm, skok zawieszenienia przód 108mm, tył 119mm i do tego regulowane :):)

zaszaleli w NC750X, pojemność wzrosła o 50cm3 moc o 3KM i skoki zawieszeń 153/150mm prześwit 165 - no to będzie prawdziwa konkurencja dla V-stroma tylko do regulacji zawieszeń trzeba samemu sobie wstawić śrubki i jakiś naciąg sprężyny. Przód aż jedna tarcza z 2 tłoczkowym zaciskiem i ABS wyłączony ale tylko wtedy kiedy się zepsuje no i zbiornik aż 14L - 3,6L rezerwy.

czy Wy widzicie w tym towarzystwie rasową nową Africę Twin??

We wszystkich motocyklach hondy jest układ wtryskowy PGM-FI, kompletnie archaiczny z początków 1990r. (w samochodach)

http://motocykle.honda.pl/pl/motocyk...adventure.html

jochen 18.03.2014 11:12

Eeee, dzieci, dzieci - nic z tego nie będzie, świat się zmienił, a Wy bujacie w obłokach... Jeśli nawet się w czasoprzestrzeni pojawi motocykl o nazwie Africa Twin, to z oryginalną Afryką będą go łączyć tylko naklejki. Ewentualnie...

QrczaQ 18.03.2014 12:24

W sumie to sie zgadzam z wieloma powyzszymi wypowiedziami.

Tka nowa AT nidgy nie bedzie jakims hitem sprzedazy, bo to bardzo niszowy rynek. Najprawdopodobniej, dla ludzi z takimi żądaniami najlepiej jest sobie samemu zrobic motor pod siebie. Taki HARDALP czy BOANO AT.

Tak czy siak podobno nowa AT bedzie za 8 miesiecy. Takie plotki bez zadnego potwierdzenia.

W sumi jakby to bylo cos pomiedzy XR650R a trampkiem to czemu nie.

Lepi 18.03.2014 12:47

Afryka nie może być mniejsz/lzejsza od tramka. Tradycja zobowiązuje ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.