Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Regularne czynności serwisowe (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Propozycja zestawienia smarow, past etc.. (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1777)

Robertbed 16.10.2008 17:39

Propozycja zestawienia smarow, past etc..
 
nie wiem czy to ma sens jakis, pewnie ma, ale czy ktos moglby zrobic jakies szybkie zestawienie smarow, past miedzianych i innych loctite'ow
co gdzie jak i do czego, byloby lux,
nieraz w w watkach jest to poruszane, ale jak potrzeba te info znalezc po jakims czasie to trudno sie polapac
Z gory dzieki, Pozdrawiam

podos 17.10.2008 10:42

dobry pomysł. Jestem za.

1. Smar łozyskowy
2. Smar miedziany (ponad 1000 stopni C)
- klemy
- wszystkie srubki do wydechu
3. itd

kopujcie i dopisujecie dalej. Modyfikujecie tez bzdury - z odpowiednim komentarzem.

Pastor 17.10.2008 10:55

Cytat:

Napisał podos (Post 27844)
2. Smar miedziany (ponad 1000 stopni C)
- klemy
- wszystkie srubki do wydechu

Co Ty Podos? Boog Cię opuścił? Smar miedziany przewodzi prąda bo jest miedziany :) - jak go rozpaprzesz po okolicy prądowni to może zrobić zwarcie. :cold:

No i niech w tabeli napierw będzie CO SMAROWAĆ, a dopiero potem CZYM SMAROWAĆ. Odwrotnie jest bez sensu ;)

Popraw tak:
- klemy - wazelina techniczna, lub spec. preparaty w spraju.

No i ostatni hicior:
- wielowypust wałka zdawczego - Opimoly MP3, Honda Moly 60, Molykote G-N Plus

Zdrowia!
:hello:

MaRP 17.10.2008 11:28

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27845)
Co Ty Podos? Boog Cię opuścił? Smar miedziany przewodzi prąda bo jest miedziany :) - jak go rozpaprzesz po okolicy prądowni to może zrobić zwarcie. :cold:

No i niech w tabeli napierw będzie CO SMAROWAĆ, a dopiero potem CZYM SMAROWAĆ. Odwrotnie jest bez sensu ;)

Popraw tak:
- klemy - wazelina techniczna, lub spec. preparaty w spraju.

No i ostatni hicior:
- wielowypust wałka zdawczego
- Opimoly MP3, Honda Moly 60, Molykote G-N Plus

Zdrowia!
:hello:

Teraz rozmowy o AT zaczynają się od: jak tam twój wałek....:haha2:

podos 17.10.2008 11:37

moze żle sie wyrazilem. smaruje tym klemę od wewnątrz oraz gwint srubki. Wlasnie tam gdzie ma przewodzić. Nie ma tego tyle, zeby sie mailo gdzies rozpaprać i zewrzeć.
A wazelina techniczna? Hmm myslalem ze ona do dupy jest...
Dawniej , w jawie czy uralu wazelinowalem klemy ale po wierzchu zeby sienie utleniały. Jak sie tego nie robiło to na jednej z klem sie wytrącał jakś żrący biały skrystalizoway syf. Nie wiem co sie zmieniło ale w Afri tego nie widziałem. klem po wierzchu antyutelniaczowa wazelina nie smaruję i nic sienie dziej. Akumulatory sie zmieniły?

1. Smar łozyskowy
-lozyska w kolach
-slimak,

2. Smar miedziany (ponad 1000 stopni C)
- wszystkie srubki do wydechu

3. Wazelina techniczna
- klemy aku

4. Opimoly MP3, Honda Moly 60, Molykote G-N Plus
- walek zdawczy
5. Kontakt Oel (np Wurth)
- spray do spikania konektorów i złączek.
- do klem

podos 17.10.2008 11:39

grafitowy smar to sie doczegos nadaje? czyba jako montazowy do srubek?

MaRP 17.10.2008 11:41

Cytat:

Napisał podos (Post 27855)
moze żle sie wyrazilem. smaruje tym klemę od wewnątrz oraz gwint srubki. Wlasnie tam gdzie ma przewodzić. Nie ma tego tyle, zeby sie mailo gdzies rozpaprać i zewrzeć.
A wazelina techniczna? Hmm myslalem ze ona do dupy jest...
Dawniej , w jawie czy uralu wazelinowalem klemy ale po wierzchu zeby sienie utleniały. Jak sie tego nie robiło to na jednej z klem sie wytrącał jakś żrący biały skrystalizoway syf. Nie wiem co sie zmieniło ale w Afri tego nie widziałem. klem po wierzchu antyutelniaczowa wazelina nie smaruję i nic sienie dziej. Akumulatory sie zmieniły?

1. Smar łozyskowy
-lozyska w kolach
-slimak,

2. Smar miedziany (ponad 1000 stopni C)
- wszystkie srubki do wydechu

3. Wazelina techniczna
- klemy aku

4. Opimoly MP3, Honda Moly 60, Molykote G-N Plus
- walek zdawczy
5. Kontakt Oel (np Wurth)
- spray do spikania konektorów i złączek.
- do klem

Tu zastosowałbym grafitowy.

Robertbed 17.10.2008 11:48

Super sie temat rozwija i jak widac nawet nasi mentorzy nie bardzo sa pewni co do czego, w kazdym badz razie dzieki za zainteresowanie,czekam na wiecej,
Loctile- wiem ze na sruby do tarcz i do czego wiecej,jakie nalezy zblokowac?
od hamulcow?

Pastor 17.10.2008 12:58

Cytat:

Napisał podos (Post 27855)
A wazelina techniczna? Hmm myslalem ze ona do dupy jest...

Do dupy jest kosmetyczna.

Jeszcze układ tabeli bym zmienił, bo to nie sklep chemiczny, tylko poradnik warsztatowy ;)
Zróbmy tak:

1. Łozyska w kolach, slimak,
- smar łozyskowy syntetyczny, litowy lub od bidy mineralny np. ŁT43

2. wszystkie srubki do wydechu
- pasta miedziana

3. Śruby z tendecją do zapiekania się np. od mocowania klocków hamulcowych
- pasta miedziana

4. klemy aku
- wazelina techniczna
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

5. konktory i złącza
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

6. dupa
- wazelina kosmetyczna
- bepanten (dziękuję Ci Irmo :) )
- sudokrem

7. walek zdawczy
- Opimoly MP3,
- Honda Moly 60,
- Molykote G-N Plus

8. Linki
- spraj teflonowy

9. Śruby tarcz hamulcowych
- Loctite 270 (demontaż na gorąco)

10. Śruby mocujące zaciski hamulcowe
- Loctite 243
- Threadlock medium i soft

11. Pastor - przełyk
- rum Tuzemski

12. Osadzanie zewnętrznych bieżni np. łożysk główki ramy w lekko wydupczonych gniazdach
- Loctite 603
- Loctite (chyba) 638 (demontaż na goraco)

Te Loktajty to sprawdźcie jeszcze bo mogłem coś popieprzyć
Zdrowia
:hello:

podos 17.10.2008 14:29

1. Łozyska w kolach, slimak,
- smar łozyskowy syntetyczny, litowy lub od bidy mineralny np. ŁT43

2. wszystkie srubki do wydechu
- pasta miedziana

3. Śruby z tendecją do zapiekania się np. od mocowania klocków hamulcowych
- pasta miedziana

4. klemy aku
- wazelina techniczna
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

5. konktory i złącza
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

6. walek zdawczy
- Opimoly MP3,
- Honda Moly 60,
- Molykote G-N Plus

7. Linki
- spraj teflonowy

8. Śruby tarcz hamulcowych
- Loctite 270 (demontaż na gorąco)

9. Śruby mocujące zaciski hamulcowe
- Loctite 243 (niebieski)
- Threadlock medium i soft

10. Podczas montazu nowych klocków po wymyciu tłoczków, przed ponownym wciśnięciem w korpus.
- Smar do zacisków i tłoczków hamulcowych


11. Osadzanie zewnętrznych bieżni np. łożysk główki ramy w lekko wydupczonych gniazdach
- Loctite 603
- Loctite 638 (demontaż na goraco)

Pastor 17.10.2008 14:36

1. Łozyska w kolach, slimak,
- smar łozyskowy syntetyczny, litowy lub od bidy mineralny np. ŁT43

2. wszystkie srubki do wydechu
- pasta miedziana

3. Śruby z tendecją do zapiekania się np. od mocowania klocków hamulcowych
- pasta miedziana

4. klemy aku
- wazelina techniczna
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

5. konktory i złącza
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

6. walek zdawczy
- Opimoly MP3,
- Honda Moly 60,
- Molykote G-N Plus

7. Linki
- spraj teflonowy

8. Śruby tarcz hamulcowych
- Loctite 270 (demontaż na gorąco)

9. Śruby mocujące zaciski hamulcowe
- Loctite 243 (niebieski)
- Threadlock medium i soft

10. Podczas montazu nowych klocków po wymyciu tłoczków, przed ponownym wciśnięciem w korpus.
- Smar do zacisków i tłoczków hamulcowych


11. Osadzanie zewnętrznych bieżni np. łożysk główki ramy w lekko wydupczonych gniazdach
- Loctite 603

Pastor 17.10.2008 14:38

Wywaliłem ten 638 bo jak zwykle coś popieprzyłem. Jak wróce na baze to sprawdzę co mam u siebie i dołożę cos o uszczelniaczach.
Zdrowia!
:hello:

ENDRIUZET 17.10.2008 18:51

Słusznie z tym smarem litowym ... odporny na słoną wodę morską ... stosowany min. silniki itp. na jachtach, motorÓFkach ...

Robertbed 18.10.2008 14:08

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
1. Łozyska w kolach, slimak,
- smar łozyskowy syntetyczny, litowy lub od bidy mineralny np. ŁT43

2. wszystkie srubki do wydechu
- pasta miedziana

3. Śruby z tendecją do zapiekania się np. od mocowania klocków hamulcowych
- pasta miedziana

4. klemy aku
- wazelina techniczna
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

5. konktory i złącza
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

6. walek zdawczy
- Opimoly MP3,
- Honda Moly 60,
- Molykote G-N Plus

7. Linki
- spraj teflonowy

8. Śruby tarcz hamulcowych
- Loctite 270 (demontaż na gorąco)

9. Śruby mocujące zaciski hamulcowe
- Loctite 243 (niebieski)
- Threadlock medium i soft

10. Podczas montazu nowych klocków po wymyciu tłoczków, przed ponownym wciśnięciem w korpus.
- Smar do zacisków i tłoczków hamulcowych


11. Osadzanie zewnętrznych bieżni np. łożysk główki ramy w lekko wydupczonych gniazdach
- Loctite 603

Moze w takiej postaci bysmy to zrobili? Co myslicie?

Pasta Miedziana:
- gwint swiec,
- sruby pokrywy cylidrow,
- wszysko od systemu wydechowego,
- sruby od akumulatora
- sruby kol
- sruby mocowania zawieszenia

Kazmir 18.10.2008 21:40

"Smar miedziany przewodzi prąda bo jest miedziany :) - jak go rozpaprzesz po okolicy prądowni to może zrobić zwarcie". :cold:

No nie wiem czy smarowanie gwintu świec zapłonowych to dobry pomysł???
Lepiej to zrobić smarem grafitowym mam przykre wspomnienia po podobnym specyfiku mosiądz !!!

AdaM72 18.10.2008 22:14

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
1. Łozyska w kolach, slimak,
- smar łozyskowy syntetyczny, litowy lub od bidy mineralny np. ŁT43

A tu kilka przykładów co do czego:
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1188

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
2. wszystkie srubki do wydechu
- pasta miedziana

A jeszcze lepiej pasta srebrna. Od biedy można zastosować stały grafit (UWAGA!!! smarowniczy proszek grafitowy a nie smar grafitowany czy zmielone ołówki)
Aktualnie testowanym przeze mnie patentem jest pył stopu Cu/Pb 90/10. Tyle, że na razie zdaje to egzamin przy gwintach do M10. M14 w temperaturze ok. 700C udało mi się zalutować ;). Stal wytrzyma (bo lutem jest porowaty ołów, ale do aluminium to chyba bałbym się, że alu puści wcześniej niż ołów, albo, że stałym ołowiem przemodeluję profil gwintu)

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
3. Śruby z tendecją do zapiekania się np. od mocowania klocków hamulcowych
- pasta miedziana

Tu jak poprzednio: można też zastosować pastę srebrną. Przykład: Castrol Optimol TA

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
4. klemy aku
- wazelina techniczna
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

5. konktory i złącza
- antyutleniacze do styków elektrycznych w spraju (Kontakt Oel itp)

6. walek zdawczy
- Opimoly MP3,
- Honda Moly 60,
- Molykote G-N Plus

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
7. Linki
- spraj teflonowy

Można, ale co drugi psikacz dostępny na rynku zostawiający białą powłokę nie zawiera teflonu. Producentom się nie opłaci, bo tylko ci bardziej łebscy wiedzą skąd wyczarować czystą emulsję teflonową za rozsądne pieniądze. Wszelkie pryskadła zawierające dwusiarczek molibdenu też powinny działać. Ślizgi teflonowe stanowiące wewnętrzną warstwę nowoczesnych cięgieł bowdena są na ciecze nośne smarowideł z MoS2 odporne. (Tak dla potomności - teflon nie rozpuszcza się praktycznie w niczym). Ale tak na wszelki wypad, tutaj dorzucę daki oto disklejmer: napisałem co mi się wydawało rozsądne, bo ja stosuję jescze inny patent, z rozsądkiem nie mający nic wspólnego (i nie napiszę jaki, bo boję się spalenia na stosie).

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
8. Śruby tarcz hamulcowych
- Loctite 270 (demontaż na gorąco)

A Loctite 262?

Cytat:

Napisał Pastor (Post 27897)
9. Śruby mocujące zaciski hamulcowe
- Loctite 243 (niebieski)
- Threadlock medium i soft

10. Podczas montazu nowych klocków po wymyciu tłoczków, przed ponownym wciśnięciem w korpus.
- Smar do zacisków i tłoczków hamulcowych


11. Osadzanie zewnętrznych bieżni np. łożysk główki ramy w lekko wydupczonych gniazdach
- Loctite 603

Ten Loktajt da się stosować do mocowania wszyskich części, które normalnie się osadza na wcisk i bez luzu, ale wskutek działania siły wyższej się wychechłały i tegoż luzu nabrały (oczywiście mówimy o luzie w granicach zdrowego rozsądku). Aha - i lepiej nie stosować tegoż specyfiku na częściach, które bez łachy pasują. Demontaż takiego czegoś wymaga później użycia bardzo wielu brzydkich wyrazów.

Jesze jeden użyteczny Loktajt:
Loctite 542 - coś dla miłośników pakuł, żeby ich od tego zgubnego nawyku odwieść, jak już koniecznie muszą sobie uszczelnić "na sicher"

A ja dodam jeszcze jedną rzecz. Podejrzewam wprawdzie, że większość użytkowników Forum to wie, ale ostrzeżeń nigdy za wiele.
WD 40 NIE JEST ŚRODKIEM SMARNYM A ROZPUSZCZALNIKIEM! Amen!

Natomiast fanom smaru grafitowanego polecam przyjrzenie się nowoczesnym smarom glinowym i smarom z dodatkiem MoS2. Grafitowany jest nie do pobicia do smarowania otwartych przekładni zębatych i resorów piórowych.... Czyli znajdują zastosowanie chyba dopiero wtedy jak ktoś sobie zrobi AT rejli IV.

AdaM72 18.10.2008 22:15

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 28015)
No nie wiem czy smarowanie gwintu świec zapłonowych to dobry pomysł???
Lepiej to zrobić smarem grafitowym mam przykre wspomnienia po podobnym specyfiku mosiądz !!!

Też mi się wydaje taki sobie. Ale pchać SMAR GRAFITOWANY na gwint świecy, to dopiero awaria.

michoo 18.10.2008 22:30

Cytat:

Napisał AdaM72 (Post 28021)
A tu kilka przykładów co do czego:
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1188

Jak by ktoś z fuchsa coś potrzebował to służę pomocą

myku 18.10.2008 22:50

robertbed ma racje.posegregujmy to na produkt i do kazdego z nich podporzadkujmy odpowiednie podzespoly,lozyska,sruby czy linki.nie piszmy czesci i czym mozemy ja smarowac,bo znowu bedzie 100 smarow do jednej czesci.

Kazmir 18.10.2008 22:56

Cytat:

Napisał AdaM72 (Post 28022)
Też mi się wydaje taki sobie. Ale pchać SMAR GRAFITOWANY na gwint świecy, to dopiero awaria.

Symbol chemiczny grafitu C – węgiel przecie w reaktorze AT się spali jak to węgiel.....:haha2:i da więcej czadu w dwóch znaczeniach :)

Robertbed 19.10.2008 10:29

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 28015)
"Smar miedziany przewodzi prąda bo jest miedziany :) - jak go rozpaprzesz po okolicy prądowni to może zrobić zwarcie". :cold:

No nie wiem czy smarowanie gwintu świec zapłonowych to dobry pomysł???
Lepiej to zrobić smarem grafitowym mam przykre wspomnienia po podobnym specyfiku mosiądz !!!

mowiac o gwintach swiec oczywiscie nie mowimy tu o wywaleniu calej tubki na te malenstwa,ale bardzo delikatne nalozenie odrobiny sam gwint i jej rozprowadzenie.jako ze pasta miedziana ma punkt topienia 1350stC to sie nada to tego, mozna stosowac pewnie tez inne patenty.

:)

AdaM72 19.10.2008 12:09

Cytat:

Napisał myku (Post 28026)
robertbed ma racje.posegregujmy to na produkt i do kazdego z nich podporzadkujmy odpowiednie podzespoly,lozyska,sruby czy linki.nie piszmy czesci i czym mozemy ja smarowac,bo znowu bedzie 100 smarow do jednej czesci.

Mi się widzi, że taki spis będzie albo reklamą albo próbą skanalizowania własnych upodobań. Właśnie cały urok polega na tym, że jedną część można posmarować dziesięcioma różnymi mazidłami i będzie dobrze. Przykład (i powtórka): praktycznie rzecz biorąc, to co smaruje się pastą miedzianą, można z równie dobrym skutkiem pomazać grafitem, pyłem miedzianym, pastą srebrną lub zastosować wudu.Oczywiście pod warunkiem, że się wie jaki (w sensie składu i właściwości) smar do czego i kiedy. Zwłaszcza wudu trzeba stosować ostrożnie ;). Identycznie jest z olejami silnikowymi czy przekładniowymi.... Ale to jest dopiero śliski (a jakże często poruszany) temat.

O, tu jest też fajny dokument:
http://www.elf.com.pl/wiedza/rozdzial%2019.pdf

Robertbed 21.10.2008 01:40

Cytat:

Napisał AdaM72 (Post 28052)
Mi się widzi, że taki spis będzie albo reklamą albo próbą skanalizowania własnych upodobań. Właśnie cały urok polega na tym, że jedną część można posmarować dziesięcioma różnymi mazidłami i będzie dobrze. Przykład (i powtórka): praktycznie rzecz biorąc, to co smaruje się pastą miedzianą, można z równie dobrym skutkiem pomazać grafitem, pyłem miedzianym, pastą srebrną lub zastosować wudu.Oczywiście pod warunkiem, że się wie jaki (w sensie składu i właściwości) smar do czego i kiedy. Zwłaszcza wudu trzeba stosować ostrożnie ;). Identycznie jest z olejami silnikowymi czy przekładniowymi.... Ale to jest dopiero śliski (a jakże często poruszany) temat.

ja jednak upieralbym sie przy moim pomysle, ale do tego dalbym jeszcze krotki opis do danego produktu, jego podstawowe wlasciwosci.
Poczekam jeszcze chwile moze ktos cos dopisze i sprobuje zrobic zestawienie.

spotkalem sie z takim czyms, smar silikonowy, co to?

samul 22.10.2008 19:48

Cytat:

Napisał Robertbed (Post 28233)
spotkalem sie z takim czyms, smar silikonowy, co to?

Do wszelakich oringow i innych gumek oraz do plastikow majacych tendencje do piszczenia jeden o drugi :)
Hydrofobowy (wodofstrentny), odporny na kwasy, zasady i rozpuszczalniki(?) slabo odporny na scieranie. Bardzo odporny na usuwanie z miejsc gdzie go sie nie chce, jak szyby, lakier, miejsca, ktore maja byc malowane albo klejone ;) Podobnie, ale lepsze, jajca sa z teflonem (PTFE?) :lol8:

A przy okazji:
6. dupa
- wazelina kosmetyczna
- bepanten (dziękuję Ci Irmo )
- sudokrem
- Tormentiol (taki ziolowy dla niemowlat krem koloru kupy, super !!!)

7Greg 23.10.2008 10:55

Znalazłem taki opis w necie.
Nada się to na wielocośtam na zębatce zdawczej? Pastorku, wiesz coś? ;)


"MOLYKOTE 1122

Smar syntetyczny do łańcuchów i zębatych przekładni otwartych. Utrzymuje warswę smarną w awaryjnych warunkach, chroni przed silnym ścieraniem. Jest odporny na wysokie naciski, wodę, parę, kwasy, roztwory alkaliów, b. dobrze przyczepny do powierzchni.

Parametry techniczne:
kolor: czarny
skład: Olej syntetyczny, smary stałe, zagęszczacze nieorganiczne, dodatki adhezyjne
Test czterokulowy (DIN 51350, pt.4): obciążenie zespawania 2600 N
Test Almen Wielanda: obciążenie nominalne 18000 N
Temperatura pracy: od +10 do +160 °C.

Typowe zastosowania:
łańcuchy szybkoobrotowe
"

Robertbed 23.10.2008 11:24

ja z kolei znalazlem cos takiego:

Motul Tech grease 300 High Performance, jest smarem polsyntetycznym, wielozadaniowym z dodatkiem srodkow antykorozyjnych,antyutleniaczy.
uzywanym w zakresie temperatur -30C do 200C
Mysle ze z powodzeniem mozna na lozyska, laczenia wahacza i roznego rodzaju laczenia aplikowac.



http://www.opieoils.co.uk/images/PRODUCT/medium/905.jpg

bigos 25.10.2008 21:01

A czy możemy smarowanie poprzedzić odkręcaniem i wybrać też TOP odrdzewiaczy?
Pod wpływem tego wątku poczułem dziś zew smarowania. Rozpocząłem od tłumnika i na początek bez problemów ukręciłem jedną ze śrubek :mad:. Potem po paśmie sukcesów nie udało mi się pokonać :mur: zaślepki chroniącej śrubę mocującą klocki hamulcowe.
Wspomagałem się tym ustrojstwem licząc, że na zapieczone gwinty zadziała lepiej niż WD40.

http://photos03.allegro.pl/photos/or...9/91/452799182

PARYS 27.10.2008 21:54

Cytat:

Napisał Robertbed (Post 28233)
spotkalem sie z takim czyms, smar silikonowy, co to?

Stosuje się też przy smarowaniu instalacji tlenowych ze względu na jego agresywność i spalanie wszystkich innych typów smarów (nitrox diver by PADI).
(i w związku z powyższym nie wydaje mi się, żeby miał dobre podstawy zastosowania w układach mechanicznych)

klanol 20.11.2008 19:51

właśnie wygrzebałem swój wynalazek w postaci białego smaru w spraju. można go używać do linek, łożysk, przekładni, zawiasów itp. zawiera teflon. jego plusem jest to, że jako rzadka pianka nieźle penetruje a po wyschnięciu jest trwały i odporny na wodę. dzięki rurkowemu aplikatorowi można go łatwo dozować w dziwne miejsca i szparki. idzie nim spoko przesmarować linki bo bez problemu przecieka po całości. nabyłem w markiecie budowlanym.

majki 23.02.2011 02:08

Czy taki smar na wałek da radę: http://xado.pl/supersmazka ? Pomijając fakt revitalizacji metalu, wygląda ciekawie i nie trzeba kupować dużej tubki. Za 1,3zł zarydzykowałem w Larssonie małą saszetkę. ;)
Mają też sporo innych smarowideł, ale są nowi u nas na rynku...

Cibor klv 24.03.2011 01:08

Smary grafitowe - smary plastyczne zaw. dodatek grafitu koloidalnego jak stałego środka smarnego. Odporne na dyże naciski, wysoką temp. i na działanie wody. Nie nadają się do smarowania łożysk tocznych i innych precyzyjnych mechanizmów. Temp. pracy - 20 ... + 60 st. C.
Do smarowania łożysk tocznych stosuje się głównie smary litowe (temp. pracy - 60 ... + 200 st. C) oraz smary tzw. kompleksowe, głownie z dodatkiem glinu.

Smar miedziowy
Opis:
Smar miedziowy dzięki swoim własnościom tworzy na powierzchniach trących "łożysko". Zapewnia płynną pracę, oraz znacząco zwiększa trwałość współpracujących powierzchni.
Preparaty na bazie miedzi zapobiegają wżerom i rdzy, powstającym wskutek wysokich temperatur i długotrwałej pracy w niekorzystnych warunkach. Zapobiegają zapieczeniu i zgrzaniu połączonych elementów, chronią przed wycieraniem i erozją pasowanych części.

Zastosowanie: elementy współpracujące pod dużym obciążeniem na małej powierzchni, np. mechanizmy spustu, zaczep tłoka, ślizgacz popychacza tłoka.
Są szczególnie polecane do zabezpieczania gwintów śrub, smarowania piast kół oraz tylnej powierzchni klocka hamulcowego, niwelując wibracje powodujące piszczenie. Poza tym miedź doskonale sprawdza się do smarowania wszelkiego rodzaju prowadnic, wieloklinów (wałki sprzęgłowe, wałki zdawcze w motocyklach
itp.) sworzni i innych elementów narażonych na duże naciski. Produkt nadaje się do użytku w temperaturach do 1100 ºC.

simi81 26.03.2011 17:01

Najlepszym uniwersalnym środkiem smarnym był radziecki CIATIM, jednak po rozpadzie ZSRR przestano go produkować. Ja używam Aeroshell grease 22, są to środki smarne używane w lotnictwie, cena zabija, ale jakość jest bez porównania z smarami "samochodowymi"

Tymon 30.04.2011 15:34

1 Załącznik(ów)
Czy jako pasta do zębatki zdawczej takie coś sie nada??
https://lh6.googleusercontent.com/_H...2/IMAG0221.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/_H...2/IMAG0220.jpg

Załącznik 20498

nie znam sie na chemii ale MoS2 tam niby jest... - tubka tego czegoś nie jest droga, wiec tylko chcialbym wiedziec czy to faktycznie to...

Tymon 18.04.2013 12:49

Czy do zawieszenia (kiwaczki) uzyc smaru litowego ze wzgledu na jego odpornosc na wode??

matjas 15.06.2020 20:39

złota łopaaaaata dla matjasa. wiem wiem.

po raz kolejny odbijam się od ściany w poszukiwaniu pasty z MOS2 minimum 60% zawartości.

macie coś na oku w opakowaniach mniej niż kilogram? :D

Tank 15.06.2020 21:41

https://allegro.pl/oferta/bmw-motorr...ource=facebook

Bo chyba ze chcesz staburags, ale to nie na MoS, tylko na baRZe. :)

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

matjas 16.06.2020 00:38

dzięki za info Tank.

ale jak to tak do Hondy pastę BMW??? to nie jest kosher!

a die tego staburagsa w polszy można w niewielkich opakowaniach?

Tank 16.06.2020 05:12

Widzę, ze prezydenckie przeslanie trafia do wyborców. :D

Mozna.:) Pisz na pw.

Wysłane z mojego Hammer_Energy_18x9 przy użyciu Tapatalka

matjas 16.06.2020 23:14

znalazazłem stare moly - powinno styknąć na to co teraz trza. ale priv napiszę na zaś :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.