Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Wszystko dla Afryki (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pancerników szlif-test (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1368)

wieczny 18.08.2008 13:37

Pancerników szlif-test
 
Witajcie!
W drodze powrotnej z alpejskiego szlaku miałem szlifa na zjeździe z A4 koło Wrocławia. Rozlane coś śliskiego, a że padało to nie było widać gdzie rozlane. Ledwo stałem na butach... Jak na lodzie.
Konkrety: prędkość jak to na Anakach w deszczu na zjeździe z autostrady - 50-60km/h, drugi bieg. Przednie koło puściło pierwsze i sunąłem po asfalcie ze 20-30m. Dupnięcie o ziemię zdrowe, wszystko przyjął kufer, potem przód motocykla szlifował jeszcze gmolami. Bez strat w motocyklu bo na szczęście leciałem wzdłuż barierek - szlif odbył się na ostatniej 1/3 zjazdu. Nic mnie na szczęście nie rozjechało. Oto co stało się z kufrem:

rambo 18.08.2008 13:39

nic sie nie wyswietla

samul 18.08.2008 13:46

Najwidoczniej nic mu sie nie stalo ;)

wieczny 18.08.2008 14:02

http://picasaweb.google.pl/ciemnowsz...26088024734338

Działa?
Ogólnie to trochę się zeskrobały. Wgięcia wierzę, że da się wyprostować. 3 minuty później podjechał wóz obsługi technicznej, ponieważ na owym łuku leżał już jakiś samochodowy zderzak... Będąc usprawiedliwiony zajściem uroczyście opierdoliłem ich żeby tu coś wysypali. Uznałem, że uszkodzenia niewarte zachodu i pojechałem do domu, bez policji, protokołów itd. Szkoda czasu, chcieliśmy być tego dnia w Warszawie już.

Ciekawe co by było z Zegami... ;). Stelaż również zniósł wszystko dzielnie. Jest jedno miejsce, które chyba jest potencjalnym małym pęknięciem, ale wybaczam mu to z całą odpowiedzialnością. Dobry produkt.

Pastor 18.08.2008 14:14

Tera widać. :Thumbs_Up:

Cytat:

Napisał wieczny (Post 19841)
Wgięcia wierzę, że da się wyprostować.

Da się, tylko po co? To jest dalej całkowicie sprawny i szczelny qfer. Nic mu nie jest, a jak mawiał któryś klasyk: "blizny są ozdobą wojownika" :)

Zdrowia!
:hello:

P.S.
Dobrze żeś cały i zdruf :oldman:

wieczny 18.08.2008 14:16

Powiadasz... :). Mam takie samo podejście do blizn, a moją AT w tym sezonie zdobią już ślady przeróżnych historii których maskować nie zamierzam. Kufer jednak trochę podprostuję, żeby foremność mu przywrócić :). Ryski zostaną. Delikatnie się też rozszczelnił, ale to się załatwi sylikonem. Kolejny raz upewniłem się, ze to dobry zakup był :).

chomik 18.08.2008 15:03

Tiaaa tym bardziej się cieszę, że mam je na wyprawę :)

e200g_ 18.08.2008 15:36

A ja dziś dostałem info od Pana Bonjoura, ze moje PANCERNIKI będą u mnie do końca sierpnia :brawo: !!! Lans i wypas:rules:.

hero 18.08.2008 20:13

I ja potwierdzam ich wytrzymałość po raz kolejny. Pisałem o tym już w kilku postach.

Kazmir 18.08.2008 20:38

Dobrze że tak się skończyło, a kufer trochę wyprostujesz obowiązkowo polerka:) i co dalej dzida.....

EGON 18.08.2008 20:51

polerka... :hello: a jak ją skończysz to sprzedam Ci shadowke i je sobie do niej zapodasz... piękne "sakwy" będą... :hello:

wieczny 18.08.2008 23:40

Łee... w szadołkach padają pompy paliwa. I regulatory :D.

data7 25.08.2008 15:41

Cytat:

Napisał wieczny (Post 19841)
Ciekawe co by było z Zegami... ;).

Masz jakis kompleks, ze tak przy kazdej okazji na Zegi stekasz ?:D

Zoltan 25.08.2008 16:07

Prosimy bez wycieczek osobistych ;)

Flame-ów nikt tu nie potrzebuje :)

data7 25.08.2008 16:25

Nie chce flamewara wszczynac, tylko tak sie pytam po prostu :) z wiecznym sie znamy jakis czas juz i chyba bedzie wiedzial o co chodzi :)

Zoltan 25.08.2008 16:34

:zdrufko:

wieczny 25.08.2008 17:13

Równie dobrze mogę uznać że sam masz kompleks, bo zawsze Ci się włącza tryb obrońcy Zeg, gdy w Twoim towarzystwie poruszę temat ;).

Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia "wiesz gdzie", kiedy "wiesz co" z zerwanym "wiesz czym" stało parte "wiesz o co", bo aż mnie się zrobiło szkoda Zeg ;). :zdrufko:

Mam nadzieję, że jeszcze niejeden wspólny wypad nas czeka :kumbaya::webers::friday: Data-San.


O TT tak tylko wtrąciłem, dla ewidentnej, delikatnej zaczepki. Sam temat dotyczy pancerności Pancerników i niech tak z grubsza zostanie :Thumbs_Up:.

EGON 25.08.2008 19:38

po tym co pokazał Podos wszyscy już wiedzą że zegi to hoojówka za dużo kasy, nie ma to jak reklama... :hello:

ps, wieczny?? Harego Płotera się naczytałeś?? .... sam wiesz co, sam wiesz kto.... :D :D :D

data7 25.08.2008 20:35

Cytat:

Napisał wieczny (Post 20730)
Równie dobrze mogę uznać że sam masz kompleks, bo zawsze Ci się włącza tryb obrońcy Zeg, gdy w Twoim towarzystwie poruszę temat ;).

Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia "wiesz gdzie", kiedy "wiesz co" z zerwanym "wiesz czym" stało parte "wiesz o co", bo aż mnie się zrobiło szkoda Zeg ;).

No ktos tych biednych Zeg bronic musi, nie?:) Na pewno nie sa takie pancerne, ale tez i nie waza tyle co pancerniki.

A wracajac do tematu, to niezle musialo byc to uczucie jak sie kuferek szlifowal :)

wieczny 25.08.2008 20:41

Ogólnie to było najpierw "myk" przedniego koła, potem "dup" motocykla o asfalt, a potem "chrrrrr" aż do 0km/h. Kostka mi została pod motocyklem, gdyby nie kufer trochę by mi prawy kulas ucierpiał:vis:. Ciuchy i bagaż na motocyklu w aluminiowym pyle. Niezła skrobanka... Trochę mi szkoda, ale blizny, wojownik, męski pot itd... :D. Lans ;)

Bonjour 26.08.2008 09:13

No pewno że Pancerniki są cięższe i to dokładnie o 1kg od Zeg co daje 25 % wzrost masy biorąc pod uwagę że są zrobione z balchy o 25 % grubszej niż Zegi to sprawa rysuje się niezwykle logicznie. Za to nie wymagaja żadnych wzmocniek ani innych głupot. Ostatnio bujałem się troche po bieszczadach i kufry miałem załadowane że ledwo je do motura donosiłem z domu. Jebneliśmy glebe z kobitą po której nic sie nie stało, nic nie ugieło ani nic nie odkształciło. Nic tez się nie wyrwało.
Po powrocie z albani dwóch moich klientów opowiadało mi o Słowaku, który po glebie z kuframi wspomnianego niemieckiego producenta poprostu stracił dno kufra. Jeden z tych "moich" klientów jechał na GS 1150, po kolejnej wywrotce okazało sie że jednak sa straty a to w postaci rygla górnego mocowania. Kiedy przeczytałem tego maila naturalnie zaoferowałem wymianę rygla. Odpisał że nie trzeba bo to rygiel od mocowań tegoż samego producenta którego kufer stracił dno. Chwila zadumy - no tak przeciez sprzedawałem mu kufry bez mocowań.
Chce przez to powiedzieć, że moje kufry na pewno nie są niezniszczalne i ktoś kiedys pewnie tak pieprznie że i Pancernik nie wytrzyma. Na razie się jednak nic takiego nie zdażyło i niech tak zostanie. Jest tak pewnie dla tego że inaczej podeszłem do konstrukcji kufra oraz dla tego że moje kufry są z grubszej blachy i co za tym idzie troche więcej ważą. Nie traktujcie tego jak kilogram zbednego balasu ale jak kilogram wiecej w promocji, bo moge zrobic kufer w 1,5 ale czy bedzie wtedy taki mocny?

wasilczuk 26.08.2008 09:15

panowie aluminium to nie jest tytan.
nie porównywałbym ślizgu na mokrym asfalcie do centralnego jebnięcia kufrem w kamień ala podos. przy takim uderzeniu nie ma wujka we wsi wszystko się złoży.

wieczny 26.08.2008 10:34

Stąd przemyślany temat "szlif-test" a nie "crash-test" :).

podos 02.09.2008 14:12

Cytat:

Napisał EGON (Post 20742)
po tym co pokazał Podos wszyscy już wiedzą że zegi to hoojówka za dużo kasy, nie ma to jak reklama... :hello:

eee nie ma takiej tragedii. Wyklepane u blacharza za 50dych, dno zaspawane za 70. Dobrze sie mają. Aha, znacznie Lepiej sie klepały kamieniami niz Tesche z PA10. Ale fakt, przerekalmowany towar.

Pastor 02.09.2008 20:52

Cytat:

Napisał podos (Post 21861)
Tesche z PA10.

Z PA11 gwoli ścisłości :)
Jak kto ciekawy to jutro podam aktualne nr norm ;)
Zdruf
:hello:

myku 29.09.2008 21:18

ostatnio bylem w TT w Heppenheim i zwrucilem im grzecznie uwage ze ich kufra sa do h...ja nie podobne.powiedzialem tez grzecznie dlaczego.a pan powiedzial mi ze tak ma wlasnie byc.bo jak kufer jest zasolidny to przy zdezeniu z przeszkoda-podos(himalaje),moze urwac pol motocykla.wiec zapytalem co mi po kufrze ktory straci dno.pan powiedzial zebym nie przesadzal i ze to niemozliwe.pokazalem mu na intarnecie strone pancernika,a on na to ze kufry sa NACHGEMACHT-co oznacza ze sa zerrzniete i podrobine i napewno nie sa tak dobre jak produkt wiadomo jakiej niemieckiej firmy.pozegnalem sie i pojechalem do domu.
aha.mimo roznicy zdan naprawili mi urwane zamkniecie przy moich wiadomo jakiej firmy z niemiec kufrze.i mimo gwarancji musialem zaplacic 15 ojro

Bonjour 30.09.2008 07:57

Zeżnięte?
A gdzież on podobieństwo dostrzegł.
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy ta samą zasadę stosują w stelażach do BMW w których to mam wrazenie ze sposób mocowania stelaża w wydatny sposób przyczynia się do pękania ram.

giziu 30.09.2008 11:13

Mocowanie w BMW jest prawie identyczne co w TT (inny materiał oraz chyba grubość tego krążka) a poza tym kropka w kropkę no i trzymają rewelacyjnie kufry.

Bonjour 30.09.2008 15:45

Giziu mnie chodzi o sposób mocowanie stelaża do ramy a nie kufra do stelaża.

giziu 30.09.2008 16:26

:dizzy::mur: sorki
z tego co wiem to oryginały właśnie mocowane są do samej ramy a np. od Holana dolne mocowanie jest do podnóżka pasażera czyli w razie gleby (tak tłumaczono u Holana) że urwaniu lub pęknięciu ulega podnóżek.

data7 30.09.2008 18:30

Cytat:

Napisał myku (Post 25593)
ostatnio bylem w TT w Heppenheim i zwrucilem im grzecznie uwage ze ich kufra sa do h...ja nie podobne.powiedzialem tez grzecznie dlaczego.a pan powiedzial mi ze tak ma wlasnie byc.bo jak kufer jest zasolidny to przy zdezeniu z przeszkoda-podos(himalaje),moze urwac pol motocykla.wiec zapytalem co mi po kufrze ktory straci dno.pan powiedzial zebym nie przesadzal i ze to niemozliwe.

A co mi po kufrze, jak mi pol motocykla urwie? :) Bo powiem szczerze, ze jak bym mial przywalic w cos kufrem przy duzej predkosci, to wole, zeby przyjal na siebie częsc sily udezenia niz mialo by mu urwac stelaz albo obrócic pare razy.
Nie bronie tu TT, chociaz ja z nimi problemow nie mam, ale jakos nie rozumiem piętnowania tu tego produktu. Przeciez nikt nikomu na sile ich nie wciska.
Zaznaczam odrazu, ze nie zalezy mi na wciskaniu kija w mrowisko. Doceniam polski produkt jakim sa kufry pnacernik. Widzialem je, macalem i swiadomie wybralem Zegi. Czy przez to jestem gorszym czlowiekiem ?:D

wieczny 30.09.2008 23:26

Cytat:

Czy przez to jestem gorszym czlowiekiem ?:D
Ty nie dość, że masz Zegi, to jeździsz BMW :D.

rambo 30.09.2008 23:59

my tu takich na BMW tylko nie których lubimy, wiec już wsadziłeś kij gdzie sie go nie wsadza ;) każdy przeca wie że goście od varadero i innych Gieesów to snoby :p jak to bym od razu kupił nowe SW motech bo droższe :D

szwedzkikucharz 01.10.2008 00:06

Cytat:

Napisał rambo (Post 25771)
każdy przeca wie że goście od varadero i innych Gieesów to snoby

I kto to mówi :haha2:

randal 76 01.10.2008 00:08

;)widocznie sprzedał wiadro

wieczny 01.10.2008 00:33

No to może ja wam wytłumaczę: to był taki dowcip ze strony ramba ;)

rambo 01.10.2008 01:09

w każdym dow cipie jest coś z Viagra dero :)

data7 01.10.2008 01:54

Cytat:

Napisał wieczny (Post 25763)
Ty nie dość, że masz Zegi, to jeździsz BMW :D.

:fool2:


:D

EGON 01.10.2008 07:19

Cytat:

Napisał data7 (Post 25724)
Widzialem je, macalem i swiadomie wybralem Zegi. Czy przez to jestem gorszym czlowiekiem ?:D

tak :D

puszek 01.10.2008 12:50

Myślę ,że gdyby Bonjour mógł robić kufry z cieńszej blachy to by robił. Aluminium jest dość drogie...Jeśli zacznie kiedys robić to pojawią sie mankamenty TT. Jego kufry sa tańsze, równie dobre co TT i właśnie z powodu ceny są ....lepsze. Pozostałe zalety są w jednych i drugich mniej wiecej równoważące sie.Co do walenia o kamienie czy szlify to chyba problem trudny do rozwiązania.Naprawić kufer z grubszej blachy jest trudniej , a może czasem wręcz nie możliwe w warunkach polowych....Każdy kij ma dwa końce.Ma zalety gruba blacha ale ma i wady.A może robic to jeszzce z grubszej blachy? Całkiem pancernej? Tak ze dwa razy grubszej niz Bonjour teraz robi? Nie bedą lepsze? No własnie...Jeśli stelaż będzie za słaby to kufry wejda w szprychy gdzieś w dziczy i pojawi sie DUŻY problem.Chomik swoje kufry ma baaaardzo cieżkie.Załadował tam kupę złomu(na co mu to? afryka sie nie psuje :-))) ) i stelaże czeka próba. Mam nadzieje ,ze konstrukcja a la Podosek to wytrzyma i nie będzie konieczności szukania na pustyni spawarki.:)

pborus 01.10.2008 12:55

Jeśli chodzi o polemike czy kufry powinny być na tyle miękkie żeby przyjąć część siły uderzenia, czy odwrotnie to polecam poniższy tekst dla anglojęzycznych:

http://www.cajasahel.com/travel.html

Margus opisuje jak wracając z Persji zaliczył ostrą glebę (niestety rzecz miała miejsce w Polsce) z winy kierowcy samochodu. Gdyby nie solidne kufry całe zajście mogłoby wyglądać zupełnie inaczej.

Robertbed 01.10.2008 13:53

On pisze ze kufry kuframi,ale jakims cudem omineli te jebane drzewa przy drodze, jesli stalo by sie inaczej to wiecie sami...:mur:

Bonjour 01.10.2008 18:52

No to tez pisze, ale dalej pisze że kufry i stelaże zrobiły swoje i nie ustąpiły i że gdyby były z plastiku albo innego mniej trwałego materiału to mieliby połamane nogi. A że były mocne to sie im nic nie stało. To tak w skrócie.

Robertbed 01.10.2008 20:13

racja racja :oldman:

Robertbed 01.10.2008 20:21

Te kuferki odlotowe
 
a moze takie beda dobre, hehe, dobrze koles kombinuje bo ktos pisal o problemach z aerodynamika

http://www.gumtree.com/london/78/28068478.html

randal 76 01.10.2008 20:24

Cytat:

Napisał Robertbed (Post 25885)
a moze takie beda dobre, hehe, dobrze koles kombinuje bo ktos pisal o problemach z aerodynamika :haha2:
http://http://www.gumtree.com/london/78/28068478.html

NIE DZIAŁA

Robertbed 01.10.2008 20:30

ju poprawione

randal 76 01.10.2008 20:32

:convulsion:Kutwa psia macia jaki obciach

Robertbed 01.10.2008 20:41

Cytat:

Napisał randal 76 (Post 25889)
:convulsion:Kutwa psia macia jaki obciach

hehehehe, bida panie go zmusila do tego,ale po kiwi(nowozelandczyk) co sie spodziewac, :haha2::haha2::haha2:

QrczaQ 01.10.2008 21:18

Cytat:

Napisał Robertbed (Post 25893)
hehehehe, bida panie go zmusila do tego,ale po kiwi(nowozelandczyk) co sie spodziewac, :haha2::haha2::haha2:

Lata toto?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.